E-commerce voorwaardenArtikel 1. Begrippen
E-Commerce; het via digitale wegen handel drijven.
Artikel 2. ToepasselijkheidDeze artikelen zijn alleen van toepassing op de e-commerce overeenkomsten tussen de reseller en cliënt en zijn een aanvulling op en/of vervanging van desbetreffende onderdelen van de algemene voorwaarden. Artikel 3. Uitsluiting voorwaardenAndere voorwaarden dan in deze voorwaarden genoemd of naar verwezen zijn uitdrukkelijk van toepasbaarheid uitgesloten. Inkoop- en andere voorwaarden, welke de cliënt van toepassing verklaart, binden reseller niet, tenzij deze schriftelijk door reseller zijn aanvaard. Een dergelijke aanvaarding mag niet worden afgeleid uit de omstandigheid dat reseller een mededeling van de cliënt dat deze de voorwaarden van reseller niet aanvaardt en zijn eigen voorwaarden toepasselijk verklaart, onweersproken laat. Artikel 4. WerkingIndien enige bepaling van deze algemene voorwaarden om welke reden dan ook niet geldig of van toepassing is, blijven deze voorwaarden voor het overige van kracht. Artikel 5. Bekendheid voorwaardenVoor de koop tot stand koopt verklaart cliënt zich akkoord met de voorwaarden. Vóór het plaatsen van een bestelling kunnen de voorwaarden ook worden gelezen en geprint op de website van reseller. Artikel 6. Afschrift van de voorwaardenCliënt is zelf verantwoordelijk voor het desgewenst opslaan en/of printen van de voorwaarden en de overeenkomst en de toegankelijkheid van de opgeslagen versie. Reseller is niet verplicht om een eventueel gearchiveerde overeenkomst voor cliënt toegankelijk te houden. Artikel 7. PrijzenTenzij anders aangegeven zijn alle door reseller gehanteerde prijzen: exclusief BTW, vermeld in Euro, exclusief eventueel andere uit wettelijke voorschriften voortvloeiende heffingen en indien van toepassing exclusief verzendkosten. Artikel 8. Voorbehoud prijzenPrijzen en aanbiedingen op de site zijn aan wijzigingen onderhevig, onder voorbehoud van typefouten en vrijblijvend. Bij het aangaan van de overeenkomst, juist voor de betaling, wordt de juiste prijs vermeld. Mocht deze prijs abusievelijk fout zijn en de cliënt kan uit de prijs afleiden dat deze niet correct is, is reseller gerechtigd van de cliënt nabetaling te verlangen op straffe van ontbinding van de overeenkomst en blokkering van de eventueel reeds uitgegeven licentie. Offertes en aanbiedingen blijven geldig tot 30 dagen na verzending. Artikel 9. Totstandkoming overeenkomstDe overeenkomst komt tot stand nadat cliënt online heeft gekozen voor aanschaf van een licentie van een bepaald product voor een bepaalde duur, de voorwaarden heeft gelezen en geaccepteerd, gekozen voor de wijze van betaling (iDEAL voor online betaling via aangesloten Nederlandse banken, Paypal voor online creditcardbetaling of daaraan gekoppelde bankrekeningen, vooruitbetaling/bankoverschrijving, per factuur of door het afgeven van een eenmalige incassomachtiging op een Europese bankrekening), deze betaling volledig en juist heeft uitgevoerd en reseller van iDEAL, Paypal of bank een positieve bevestiging heeft gehad dat de betaling voor het juiste bedrag is uitgevoerd. Reseller zal de licentie-informatie zo mogelijk direct verzenden aan het e-mailadres van de cliënt doch binnen uiterlijk 1 werkdag, onder voorbehoud van het uitvallen van de orderbot. Artikel 10. Onjuiste licentiekeuzeMocht de cliënt een verkeerde licentiekeuze (aanschaf of verlenging zonder aanschaf/voor een ander product/voor een groter of niet bestaand aantal, daaronder niet begrepen een te lange abonnementsduur) hebben gemaakt bij het tot stand komen van de overeenkomst en de betaling is reeds uitgevoerd, kan de cliënt de reseller hiervoor uitsluitend binnen 7 dagen benaderen via de e-mail en hem verzoeken de juiste licentie te verstrekken. De reseller zal contact opnemen met de cliënt indien er een verlenging zonder aanschaf/voor een ander product/voor een groter aantal wordt besteld, daar dit vaak duurder is en de cliënt derhalve een meerprijs dient te betalen. In geval van een nieuwe goedkopere licentie zal de reseller de eventuele reeds aangemaakte en verzonden onjuiste licentie (indien mogelijk) annuleren en alleen na annulering nieuwe licentie informatie versturen. Het teveel betaalde bedrag wordt in dat geval binnen maximaal 30 dagen door reseller teruggestort op de bankrekening van cliënt. In geval van een duurdere nieuwe licentie, zal de reseller een email verzenden aan de cliënt met speciale instructies voor de bijbetaling van het restant. Nadat reseller van iDEAL, Paypal of bank een positieve bevestiging heeft gehad dat de betaling voor het juiste bedrag is uitgevoerd, zal de reseller de eventuele reeds aangemaakte en verzonden onjuiste licentie (indien mogelijk) annuleren en alleen na annulering nieuwe licentie informatie versturen. Artikel 11. Niet juist uitgevoerde betalingMocht achteraf blijken dat de betaling toch niet is uitgevoerd, is gestorneerd of blijkt te zijn gedaan met frauduleuze kaartgegevens, zal reseller direct de licentie mogen blokkeren. Reseller is nimmer aansprakelijk voor (in)directe schade voortvloeiend uit deze blokkering. De betalingsverplichting van de cliënt blijft in dat geval voortbestaan. Artikel 12. Misbruik van licentieDe fabrikant beheert de servers en communicatie voor het updaten en upgraden van het product. Zij kent de licentiegegevens van iedere gebruiker. Wanneer blijkt dat een licentie vaker wordt gebruikt dan toegestaan, kan de fabrikant de licentie blokkeren. Reseller is nimmer aansprakelijk voor enige (in)directe schade voortvloeiend uit deze blokkering. In de mail met de licentie-informatie staat uitdrukkelijk vermeld voor welke duur en hoeveel computers de licentie is verstrekt, waaronder het eventueel blokkeren van de licentie in het geval van misbruik. Artikel 13. Zicht- en bedenktermijnArtikel 46d lid 1 en artikel 46e boek 7 BW zijn niet van toepassing. Artikel 46d lid 4 letter c is van toepassing op de online gedownloade software. Er is dus geen zicht- en/of bedenktermijn van toepassing. Cliënt heeft de mogelijkheid om een trialversie/probeerversie 'om niet' te downloaden en een maand te gebruiken om zodoende te testen of de software aan de verwachtingen voldoet en/of deze conflicten geeft met configuratie van de hard- en software. Artikel 14. Klachten, opmerkingen en wijzigingen gegevensEventuele klachten, opmerkingen en/of wijzigingen in de opgeslagen gegevens kunnen cliënten opgeven via email aan ons aanbieden en reseller zal voor juiste afhandeling zorgdragen. Artikel 15. OvermachtIndien reseller door een niet toerekenbare tekortkoming (overmacht) niet aan haar verplichtingen jegens cliënt kan voldoen, wordt de nakoming van die verplichtingen opgeschort voor de duur van de overmachttoestand. Indien de overmachttoestand 1 maand duurt, hebben beide partijen het recht de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden, voor zover de overmachtsituatie dit rechtvaardigt. Ingeval van overmacht heeft cliënt geen recht op enige (schade-)vergoeding, ook niet als reseller als gevolg van de overmacht enig voordeel mocht hebben. Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van reseller onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van haar verplichtingen jegens cliënt geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van haar verplichtingen in redelijkheid niet van reseller kan worden verlangd, ongeacht of die omstandigheid ten tijde van het sluiten van de overeenkomst te voorzien was. Tot die omstandigheden wordt ook gerekend: stakingen en uitsluitingen, stagnatie of andere problemen bij de productie door reseller of haar toeleveranciers en/of bij haar eigen of door derden verzorgd transport en/of maatregelen van enige overheidsinstantie, telecommunicatiestoringen, alsmede het ontbreken van enige van overheidswege te verkrijgen vergunning. Reseller zal cliënt zo spoedig mogelijk van een (dreigende) overmachttoestand op de hoogte stellen. Artikel 16. AansprakelijkheidReseller is niet aansprakelijk voor schade aan/door het product anders dan met inachtneming van de gegeven garanties terzake. Reseller is niet aansprakelijk, noch op grond van de wet, noch uit overeenkomst, voor zgn. gevolgschade die cliënt of een derde terzake van (in het gebruik van) het product mocht lijden. Hieronder is mede begrepen winstverlies, bedrijfsschade, verlies van gegevens en immateriële schade. Tenzij de schade is veroorzaakt door grove schuld of opzet van reseller zal cliënt reseller vrijwaren tegen alle aanspraken van derden, direct of indirect verband houdende met (het gebruik van) het product en zal hij reseller alle schade vergoeden die reseller lijdt als gevolg van dergelijke aanspraken. De totale aansprakelijkheid van reseller wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst met cliënt is beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal het bedrag van de voor die overeenkomst bedongen prijs (exclusief BTW). In geen geval zal de totale vergoeding voor direct schade meer bedragen dan € 250,- (tweehonderd vijftig euro). Artikel 17. Toepasselijk rechtOp deze voorwaarden alsmede de overeenkomst is Nederlands recht van toepassing. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag 1980 (CISG) is uitgesloten. Alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van deze voorwaarden of deze overeenkomst zullen, voor zover niet anders door de wet dwingend voorgeschreven, worden beslecht door de desbevoegde rechter te Haarlem. |